Kata Ku


Khamis, 31 Julai 2014

Selamat Hari Raya 2014

 
Kosong-kosog.....
 
 
 

Ahad, 20 April 2014

Isnin, 17 Februari 2014

PADANG ~ BUKIT TINGGI, INDONESIA 2014

Permualaan tahun baru 2014 aku dah travel ke negeri orang. Seronok tu memang seronok sebab dapat pergi dengan rakan-rakan office tapi yang tidak seronok tu naik je ke Bukit Tinggi aku dah mula mabuk. Aku rasa dah macam ibu mengandung la pulak..hihihi...asalkan van berhenti aku akan muntah..aku rasa adalah dalam 5 kali muntah dah sampai tak tahu apa yang nak dikeluarkan lagi dalam perut ni. Sebenarnya kami pergi ke Padang ni atas lawatan ke Universitas Padang, lawatan balas ler katakan. Semua perbelanjaan adalah tanggung sendiri yer..hihihi..takper nasib baik tambang boleh tahan ler murahnya. Layanan staf YPTK ni memang superb lah..memang bagus. Kalau bab shopping ni biasa ler kan orang perempuan rambang mato. Aku dalam mabuk-mabuk pun sompek laei ambil itu ini..dengan pesanan penaja lagi..fuh..nak mencarinya satu hal..nasib baik eden tak pengsan dalam reramai orang kt Jam Gadang tu...nak jadikan cerita kami bertiga (aku, yus dan eton) boleh tersesat ler pulok masa nak balik..itu ler orang kata sampai jam 7 dah ada kat van...ni memasing jam 7 masih ngadap makcik jual telekung kihkihkih...hari pun dah golapm nak cari jalan keluar dengan keadaan yang sosak tu dah tak jumpa jalan pulang..habis la satu kawasan kat jam gadang tu aku hangkut abang indon sorang ni ngendong bag dak yus yang penuh telekung. Boleh tahan berat tu..nasib baik ler dia orang yang baik...kalau jahat, memang dah kena jual kitaorng nih..memasing dah terfikir sinitron indon pasal culik-culik nih..Alhamdulillah..akhirnya selamat juga kami bertiga duk dalam van..hihihi..dah malas nak cerita panjang..attach gambar sebagai cerita...


ini Pak Jon..Dekan..orang yang low profile..bawa kami kemana2 sahaja..Baik..

 Anak pengasas YPTK..umur baru 21 tahun..dah memegang salah satu jawatan disini..dan masih belajar disini juga..2 in 1

 Sedang menjamu selera masakan padang..ermm not bad..


  ini olang baru lepas muntah kali ke 4 rasanya..berhenti nengok2 sekitar air terjun..muka mabuk ada hati mau senyum lagi..gumuknyaaaaaaaaaaa..
 istana minangkabau..Pagarruyung

 ermm..teleng kepala jap nengok ann..

 ini pun samo..

 ok ini santapan lunch aku yer bersama ayam goreng dan nasi putih sahaja..lauk laik tak boleh masuk..ermmm..kesian

 Jam Gadang
 Lubang Jepang




Kami di ruma Pak Herman dan isteri pengasas YPTK padang , Indonesia..baik orangnya...rumah pun cantik luas giler...


ok sekian untuk tatapan..next trip April 2014 Surabaya..woooo.,..tak sabar nak pergi jalan-jalan lagi perabiskan duit-duit yang hado..lepas tu nganga mulut duit dah kureng..hahaha...pergi la Rabiah ada rezeki dan masih bujang ni..tak ada sesapa nak halang ko kecuali kalau mak ko kata jangan pergi tu..duk rumah diam-diam yer..hihihihi...Surabaya..ermm apa yang ada kat sana..tungguuuuu..jang mabuk lagi sudah ler..sebelum ni Bandung aku mabuk..padang, bukit tinggi pun aku mabuk..kalau Surabaya mabuk juga cukup ler tu kali terakhir aku ke Indonesia..tapi yang pelik Beijing tak ada ler aku mabuk ler pulok..huhuhuhu.. :p..

Isnin, 27 Januari 2014

Isnin, 23 Disember 2013

cuci-cuti mata...dan ceritera 2013...

A)   first aku nak cerita aku pada 8 September 2013 aku telah kehilangan orang yang aku sayang iaitu "AYAH" aku dah tak ada ayah..huhuhu...2 minggu ayah terlantar sakit di Hospital Melaka.. kerana Jangkitang kuman yang dah merebak satu badan..patutlah luka-luka di punggung ayah makin membesar dan susah nak elok pelbagai cara dan ubat kami guna...tetapi tidak berhasil..
Pada 7 September 2013 ayah dibenarkan pulang..seronok dapat bawa dia jalan-jalan tepi pantai walaupun dia cuma duduk dalam kereta...pada malam ayah mula seperti sukar nak bernafas..pada pendapat kami mungkin ayah penat...
Pada esok pagi masa hendak bangun solat subuh..mak dah mengadap ayah..kerana keadaan ayah yang seperti tenat...aku cepat-cepat solat dan mengadap ayah dalam keadaan seperti sukar nak bernafas..check nadi..pada awal laju giler...selepas 10 minit...nadi dia mula lemah...sekali lagi aki check mesin nadi tidak dapat mengesan denyutan nadi...kali terakhir ayah minta air..aku bagi ayah seteguk air...lama kelamaan ayah lemah..aku mula cemas..panggil mak yang berada di dapur..aku mula mengajar ayah mengucap di telinga dia..akhirnya ayah pergi selama-lamanya di depan mata ku sendiri ketika itu..huhuhu..semoga roh ayah sentiasa dicucuri Rahmat...Al-Fatihah untuka ayah...



KETIKA AYAH DI HOSPITAL DALAM KEADAAN TIDAK SEDARKAN DIRI...


B)..Ok..sekarang aku sibuk pergi kelas membuat kek...saja suka-suka belajar..agak2 nak makan aku dah tau nak buat macam mana...tak payah nak sibuk beli kat kedai yang sekarang sebijik kek mahal gila..baik aku buat sendiri..sah-sah dah tau apa bahan yang aku guna ye tak..tanpa was-was..hihihi







NI SEMUA KEK-KEK YANG AKU BELAJAR DI NZ TRADING

C) Cerita ke 3..Jalan-jalan cari makan...Pulau Pinang dan Cameron Hihgland...selepas berhempas pulas pasal konvokesyen..so lepas itu kita enjoyyyy...yeayyy..

PULAU PINANG















OK..TANGACHIE INI MACAM KASI  PENGANG BILA MAU TURUN HAAA...


POSING DULU SEBELUM TERBANG MELAYANG..BERDEBAR-DEBAR..NGENGENGE...


EH..EH..EH..SENGET..TARIK-TARIK KALAU TIDAK MASUK DALAM AIRRRR..


BERDEBUSHHHH..MACAM APA DAAAA..



CAMERON HIGHLAND




CANTIKKAN PATUNG LAVENDER NI..SUKA SANGATTT..NAK BELI MAHALL..HUHUHU



TIGA DARA PINGITAN..SAPA LA YANG KAHWIN DULU NIH...ANGKAT TANGGAN..



D) Majlis perpisahan Cik Azlina..mendapat tawaran menjadi Pensyarah dan berpindah ke UiTM Pulau Pinang..

 KEK CHEESE LELEH..BUATAN SENDIRI..YUMYUM...






BYE-BYE CIK AZLINA...HIHIHI

E) Ok...baru-baru ni..aku cuba recce Bukit Tinggi, Pahang...apa yang best..ermmm..setakat nak jalan-jalan rasa udara kat sana..lihat-lihat apa yang berkenan tu leh la...kalau adik aku ni..ermmm..katanya tak best sgt sebab apanya hahaha..sebab dia ni jenis yang suka jalan dan membeli belah sayur-sayur dan buah-buahan.tetapi tarak..memang la tarak..tempat tu tuk bersiar-siar je ye..yang penting payung kena ada yer...dapat gak la dia capai sekaki payung Bukit Tinggi, Pahang..
Aku???...setakat magnet tuk peti sejuk aje la...
















ADA SESAPA BERANI NAK LAWAN NGAN AKU..HIHIHI


Ok..sekian caritera bergambar aku ni...nantikan ceritera tahun depan lak yer..dah nak masuk tahun depan dah ni..cepat betul masa berlalu..suka-suka sangattttt...miahahhahaha..

>Bilalah nak kahwin ni..dah nak bertambah umur dah ni...hihihi..ermm..yang penting aku jangan sedeh-sedeh..hati mesti gumbira baru nampak muda belia walaupun sudah 3 siri.....yeayyyyyy....