Kata Ku


Selasa, 18 Ogos 2015

SUKA SUKIE HARI RAYA 2015... LUV U ALL

Pic-pic hari raya..meriah sebab semua adik beradik berkumpul.



Nakal anak-anak aku ni...


ok..antie ngan anak sedara (BFF)..mmg kaki selfie



Baiklah...posisi nak selfie kena betul..baru nampak lonjong sikit muka..nampak kurus la..hehehe



On the way pergi rumah Bos besau


hahaha...kandid..pas pekena nasi arab pengsan..apa la yang diubuhnye...

 Abang-abang ngan sepupu

Hari raya Perdana UiTM

 

Eh..eh..siapa ni??!..huhuhu..senget lak..sakit tengkuk kita



Huh... antie dia pun samo nakal...

Selasa, 28 April 2015

TRIP TO VIETNAM (HO CHIN MINH)

Alhamdulillah..selamat pergi dan selamat pulang group kami ni. Kami pergi pada 12 April 2015 hingga 15 April 2015. Memang seronok pergi reramai macam ni. Macam-macam ragam yang hado. Menghabiskan duit kat Vietnam ni la. Yang paling best, Kopi dia wallahhhhhhh...aku yang tak minum kopi terus minum hari-hari nak cari, sampaikan budak ni cakap ada ubuh kas-kas ke...hihihi
Biar gambar berbicara......

 Ketibaan di Lapangan Terbang di Vietnam (Tan Son Nhat)

 Tinggal di Hotel Blessing 1...Senang nak cari restoran Islam...

Ini dia kopi halal..yang sedap sangat tu.. 

 Ok ni kat sungai mekong..muka berkerut..menahan terik matahari

 Gula-gula kelapa...makan je beli tidak..hihihi

 Yeaaa..sungai mekong..cuak gak naik sampan ni..takut tenggelam

 Atas Star Cruese





 Ubi kayu dah sojuk...

 Inilah dia hasil tangkapan di Vietnam..tak banyak membeli pun...

 Okey..ni Wallet aku nak bagi buah hati..kulit buaya ok..dah test..siap bakar bagus tak terbakar..tapiiiiiii....
Tapiiii....dalam dia kulit Vavi la pulak...huhuhu..kesian...jalannya aku beli kulit lembu la wallet dia.. 

 Borong jangan tak borong


Cun tak awek sebelah aku ni..hihihi...


Dah selesai jalan-jalan buang duit..lepas ni nak pergi mana lak..hihihi.
yang pasti lepas ni kena simpan duit la pulak..untuk apa? jeng..jeng..jeng...nak kaweeen laaaa...bila ni..huhuhu..lepas ni honeymoon la pulak laaa...simpan duit..simpan duit...
>Harap-harap impian jadi kenyataan...aamiin...

Jumaat, 27 Februari 2015

GAMBAR SKODENG


Kesian...anak sapa la ni..ngantok sangat sampai tidur nyenyak. kena lak angin pantai sepoi-sepoi..hihihi.
siapalah gerangan ni...aduyaii..
NAK TAU SIAPA DIA NI??...biarlah rahsia..nanti tau lah siapa dia..jeng..jeng jeng..
???

Pandai mamat ni buat daging kambing perap..sedap...sotong perap saya pun sedap..puji sendiri..

Lokasi..Pantai Pengkalan Balak la...

MISI BANTUAN MANGSA BANJIR DI TEMERLOH PAHANG...

ASSALAMMUALAIKUM DUNIA...BANGUN LAH SEMUA....HUHUHU...
Lama giler aku x berbelong...kemalasan melanda diri. Macam-macam berlaku tapi kena hadap je la.

Musim hujan mesti ada banjir...tak tau nak cerita apa...aku nak cerita pasal banjir la. Pada 15/1/2015 dan 16/1/2015 saya dan rakan-rakan pergi ke Termeloh, Pahang bagi misi  memberi bantuan kepada mangsa-mangsa banjir di Kampung Bangau Tanjung, Temerloh Pahang.

Tak tau nak ceria apa la..tengok gambar je la...biar gambar menceritakan situasi kami di sana..hihihi..gambar banyak malas nak upload..








Khamis, 31 Julai 2014

Selamat Hari Raya 2014

 
Kosong-kosog.....
 
 
 

Ahad, 20 April 2014

Isnin, 17 Februari 2014

PADANG ~ BUKIT TINGGI, INDONESIA 2014

Permualaan tahun baru 2014 aku dah travel ke negeri orang. Seronok tu memang seronok sebab dapat pergi dengan rakan-rakan office tapi yang tidak seronok tu naik je ke Bukit Tinggi aku dah mula mabuk. Aku rasa dah macam ibu mengandung la pulak..hihihi...asalkan van berhenti aku akan muntah..aku rasa adalah dalam 5 kali muntah dah sampai tak tahu apa yang nak dikeluarkan lagi dalam perut ni. Sebenarnya kami pergi ke Padang ni atas lawatan ke Universitas Padang, lawatan balas ler katakan. Semua perbelanjaan adalah tanggung sendiri yer..hihihi..takper nasib baik tambang boleh tahan ler murahnya. Layanan staf YPTK ni memang superb lah..memang bagus. Kalau bab shopping ni biasa ler kan orang perempuan rambang mato. Aku dalam mabuk-mabuk pun sompek laei ambil itu ini..dengan pesanan penaja lagi..fuh..nak mencarinya satu hal..nasib baik eden tak pengsan dalam reramai orang kt Jam Gadang tu...nak jadikan cerita kami bertiga (aku, yus dan eton) boleh tersesat ler pulok masa nak balik..itu ler orang kata sampai jam 7 dah ada kat van...ni memasing jam 7 masih ngadap makcik jual telekung kihkihkih...hari pun dah golapm nak cari jalan keluar dengan keadaan yang sosak tu dah tak jumpa jalan pulang..habis la satu kawasan kat jam gadang tu aku hangkut abang indon sorang ni ngendong bag dak yus yang penuh telekung. Boleh tahan berat tu..nasib baik ler dia orang yang baik...kalau jahat, memang dah kena jual kitaorng nih..memasing dah terfikir sinitron indon pasal culik-culik nih..Alhamdulillah..akhirnya selamat juga kami bertiga duk dalam van..hihihi..dah malas nak cerita panjang..attach gambar sebagai cerita...


ini Pak Jon..Dekan..orang yang low profile..bawa kami kemana2 sahaja..Baik..

 Anak pengasas YPTK..umur baru 21 tahun..dah memegang salah satu jawatan disini..dan masih belajar disini juga..2 in 1

 Sedang menjamu selera masakan padang..ermm not bad..


  ini olang baru lepas muntah kali ke 4 rasanya..berhenti nengok2 sekitar air terjun..muka mabuk ada hati mau senyum lagi..gumuknyaaaaaaaaaaa..
 istana minangkabau..Pagarruyung

 ermm..teleng kepala jap nengok ann..

 ini pun samo..

 ok ini santapan lunch aku yer bersama ayam goreng dan nasi putih sahaja..lauk laik tak boleh masuk..ermmm..kesian

 Jam Gadang
 Lubang Jepang




Kami di ruma Pak Herman dan isteri pengasas YPTK padang , Indonesia..baik orangnya...rumah pun cantik luas giler...


ok sekian untuk tatapan..next trip April 2014 Surabaya..woooo.,..tak sabar nak pergi jalan-jalan lagi perabiskan duit-duit yang hado..lepas tu nganga mulut duit dah kureng..hahaha...pergi la Rabiah ada rezeki dan masih bujang ni..tak ada sesapa nak halang ko kecuali kalau mak ko kata jangan pergi tu..duk rumah diam-diam yer..hihihihi...Surabaya..ermm apa yang ada kat sana..tungguuuuu..jang mabuk lagi sudah ler..sebelum ni Bandung aku mabuk..padang, bukit tinggi pun aku mabuk..kalau Surabaya mabuk juga cukup ler tu kali terakhir aku ke Indonesia..tapi yang pelik Beijing tak ada ler aku mabuk ler pulok..huhuhuhu.. :p..