Kata Ku


Jumaat, 30 April 2010

Jerawat...arghhhhhhhh!!!!

Aduyaiii..napa la jerawat ni tumbuh kat dahi aku ni...
Jerawat atau dalam bahasa lain Acne Vulgaris..ini adalah disebabkan ganguan kelenjar yang berlebihan..terlebih minyak..tak pun di sebabkan kosmetik..ini menyebabkan pori-pori kita tersumbat..
Jerawat tumbuh akan menyebabkan kulit kita membengkak dan tersa sakit yaamatttt..aduyai..kalu tergesel ngan kuku lagi le bisa sesangat....dah 3 minggu jerawat aku mcm ni..ni pn dh kurang sikit jer..kt dahi lak tu tumbuh kt pipi ada sedikit..memang sakit..ermm..harap2 hilang le jerwat nih..tk pernah aku ketumbuhan jerwat sebanyak ni..kata org aku stress..aku pn tk tau apa yang yang aku stress..tp bagi aku..ini adalah dari segi pengambilan makanan yang berlebiha minyak dan pemakaian kosmetik..serta juga hormon..ehehehe..lepas ni aku nk letak hirisan kentang la pulak..bagi kecut..aku baca petua ni dari majalah rapi..cuma tinggal kerajinan aku je nih...ermm.harap2 la..

1 ulasan:

hasrul yushairi - hy berkata...

bi, bubuh krim fair n lovely kt situ gerenti ilang