Kata Ku


Ahad, 12 Februari 2012

Jogging..Jongging..mau sihat..mau kurus..

Seksikan Pic atas..hihihi..itu tak penting..yang penting bagi aku semangat nak sihat dan kurus macam dia. Masuk hari ini aku rasa dah 6 kali aku pegi jongging kot..or..4 minggu, dan aku cuba tak makan malam. Kadang-kadang tu..dalam seminggu ada gak la aku makan malam..kalau kt opis aku kurang makan benda berat. Sekurang-kurangnya aku akan makan malam seminggu dalam sehari..selebihnya aku lebih makan di office atau makan waktu petang selepas pulang dari kerja. Masalah aku ini buah kurang makan, agak-agak rajin nak makan aku akan makan..
Persoalannya..boleh kah aku KURUSSS???...hihihi..cuba tak nak buat kek lagi..tapi niat rasa macam nak buat..sekurang-kurangnya aku akan mengelak membuat kek berasaskan cheese buat sementara ini..baru kejap tadi berangan nak buat kek coklat..hahahahaha. Teringat sms dari Rijal..bila aku kata dah tak nak buat kek buat masa ni..apa dia kata.."ngelak buat kek, tapi tetap makan kek kan"lebih kurang macam tu la..hehehe...macam tau-tau je dia tu..bezanya lah..kalau aku buat kek..confirm aku akan makan banyak/berulang-ulang, sebab kat rumah aku memang peminat kek..nak lagi kek coklat dengan cheese..dengan whipping creamenya..aduyaiiiii,,tak boleh tahan, syahdu je..terliuk air liuk aku kalau biar macam tu je...tapi kalau aku setakat makan kek orang bagi or beli..tak banyak, cuma sepotong atau 2 potong..lepas tu dah tak boleh ualng-ulangkan..
Berapakah berat yang aku nak capai????..aku tak letakkan berapa target berat yang aku nak..cumah cukuplah fizikal aku nampak kempis sikit, badan rasa ringan dan sihat. Bila pakai baju ngan seluar tak adalah nanpak lembau. Masalah yang aku hadapai pada diri aku ini ialah keadaan Fizikal aku, dah memang acuan aku memang macam ni..keturunan lah katakan..jenis yang lebau-lebau..tang mana tuuu..hahaha..tang punggung lerr..peha aku sekali..badan ok..tetapi orang perempuan yang berpunggug kecik badan lebau tak cantik juga kan..kurus kering kerempeng pun tak cantik..sepapan je aku tengok ada sesetengah perempuan. Adakah meraka perasan cantik kah dengan keadaan kerempeng tu?..bak kata kawan-kawan aku.."laki ko nak peluk pun tak sedap..tulang jerrr"..hahahaha..memang pun..apalah yang nak di banggakan badan sekepingkan..tapi kalau kurus berisi..memang cantik dan solid..
Aku di kategorikan buah pear...


haaa..pic kat atas ni kategori bentuk badan..nasib baik kategori aku pear..cantik sikit kot..hahaha..nak banding dari apple tu..lurus je..kecik bawah tak ada body shape..hihihi..cuma aku ni dah terlebih sikit berisinya..kalau nak kurangkan boleh..tepuk dada tanya selera la...rajin dengan tak rajin je..aku pernah kurus..masa aku kerja kilang dulu..nak lak jadi line support..berjalan je kerja aku..mengulau pun ia juga..hahaha..memang aku kurus dan aku rasa ada macam cengkung..entah lah..

hihihi..ni masa umur aku dalam 20 thn kot..
Kecik je bahu aku..lengan pun dah lebau..macam sekarang..kalau aku sarung baju kebaya di atas..rasa-rasa tang mana tak boleh butang..hahahaha..yang confirmnya..tang punggung kau..tang perut..dada..semuanya tak boleh butang kot..sarung je bileh..tapi macam sarung nangka..hihihi..
Dan kalau boleh aku nak kurus pun sekurang-kurangnya berisi ler dari pic atas ni..nak dapatkan macam kat atas ni aku kene kerja kilang semula lerr..hihihi..
Malam tadi baru je aku coret blog tajuk Bila??..pasal kahwin..dah timbul persoalan tu pagi tadi..hihihi siapa lagi kalau bukan mak aku..perkara ni terjadi bila aku belek-belek..bunga telur. Aku dapat dari rumah kawan aku semalam..dia buat cukur jambul anak pertama dia. Aku belek-belek..mak aku tetiba cakap..nanti kalau kahwin nak buat bunga telur macam mana?..aku diam kejap..memikir lah ni..ermmm..macam ni pun ok..sambil tunjuk bunga telur kat tangan aku..hihihi..haa..lepas tu..mula la..mak aku..tanya.'bilalah kau nak kahwin ngan pakwe kau ni'?..aduhh mak aku ni.tak semestinya aku akan kahwin dengan pakwe aku kan..manalah tau tetiba terkawin ngan orang lain lak..siapa tau tetapi aku adalah seorang yang setia..ko tunjuk la, kenalkan lah..orang itu..orang ini..kaya macam manapun..hadsome macam mana pun..aku tetap sayang dengan yang dah ada..aku memang jenis tidak reti menduakan..meramaikan pakwe ok..rimas aku di buatnya.So..aku biasalah..jawapan aku "entahlah mak" sengih..tu je..lepas tu cepat-cepat tukar topik..hahaha...
Aku ni dah lari topik..dah lah..aku mau mandi..dah bau bijan dah ni..tapi  masalah eak..aku macam segan..rumah aku ni..ada orang sedang menukar bumbung..hohohoho..karang ada yang tersekodeng lak..kenelah..siap-siap dalam bilik air..lepas mandi tolong mak aku masak..selepasss itu..teruskan misi aku..jahit manikkkkkk..

>>kalau boleh..nanti aku nak jongging bertemankan orang tersayang>laki aku la..itupun kalau dapat laki yang rajin bersenam.hahah tuk bagi aku semangat..


2 ulasan:

hasrul yushairi - hy berkata...

Hai bi, best entri kali ni. Seronok baca. Tak kisahla caner pun saiz badan, yang penting ialah bi sihat. Tak kisahlah lau lambat kawin pun yang penting bi ada duit dan happy. Bi akan kawin juga sebab bi cantik!! ok. bye...

alammaya berkata...

hi..patrimonio Amante> best ye..thanks..bab kahwin>>inysallah..dgn doa2 kwn2 adalah nanti..hope Patrimonio Amante pun sihat.semoga lulus PHD dengan jayanya..AMIN