Kata Ku


Isnin, 13 Oktober 2008

"Ayat-ayat Cinta"


Desir pasir di padang tandus
Segar sang pemikiran hati
Terkisah ku di antara
Cinta yang rumit
Bila keyakinanku datang
Kasih bukan sekedar cinta
Pengorbanan cinta yang agung
Kupertaruhkan
Maafkan bila ku tak sempurna
Cinta ini tak mungkin ku cegah
Ayat-ayat cinta bercerita
Cintaku padamu
Bila bahagia mulai menyentuh
Seakan ku bisa hidup lebih lama
Namun harus kutinggalkan cinta
Ketika ku bersujud
Ayat-ayat cinta..kalu sesapa ada tengok la cerita ni kat T.V3 pada hari Jumaat (10/10/2008)9.00 malam. Filem ni adalah filem dari Indonesia dan di lakonkan di Mesir. Jalan cerita ni memang best walau pun slow tetapi ada unsur-unsur islam,pengorbanan seorang isteri, kejujuran, keikhlasan,pengajaran pun ada ni dan ada juga unsur fitnah dalam filem ni yang menguatkan lagi jalan ceritanya. Anak buah aku yang berumur 5 tahun pun minat tengok filem ni..Cerita ni ada diselitkan dengan lagu Ayat-ayat cinta memang kena la.....cerita ni pun mengingatkan aku tentang satu perkara dan masalah dalam hidup aku sekarang ni...insyallah akan aku lakukan pengorbanan tu bila dah sampai masanya untuk diri ku dan masa depanya...."Jodoh itu adalah rahsia Allah", "aku pinjam salah satu ayat dalam cerita ni.

Tiada ulasan: