Kata Ku


Isnin, 16 April 2012

Body Slimming (Part 2)

Sambungan citer kelmarin yer..rawatan aku kali kedua..
Macam rawatan pertama, aku datang kul 8.30 sepatutnya itu masa untuk aku buat treatment. Tetapi kul 9 baru mula.
- Treatment pertama bersauna la pulak, tak macam semalam toning dulu baru sauna. So..sebelum aku masuk sauna aku kene sapu minyak satu badan. Maka..aku mulai dengan bersauna la..kali ni aku tak rasa pening, ok steady jer. Sebab aku dah minum secawan kopi gano bersama roti.
- Selepas bersauna, toning pulang..iaitu urutan badan menggunakan mesin pengurut. Kira satu badang la kan.
- Treatment ke3 lak 3G..haaa..ini mesin pecah lemak punya. Perrghhh.badan aku dah macam kene lenyek apa ntah..hahaha..diurut-urut mana tempat yang berlemak tu lebih-lebih..Pada awal urutan tu...memang gelila aku menahan..tang pinggang tu..hahahaha...dari awal sampai ke sudah bila urutan tang pinggan aku mengeraskan badan menahan geli.
- Selepas 3G..Aku buat body shapping lak..ha yang ni..mcm aku cakap tu..dh macam robotkan..tp kali ni..badan aku di wrap tidak berapa ketat..kira adalah laluan untuk aku bernafas...hihihi..sempat lagi aku tidur berangan...
- Last treatment ialah angin..haaa..yang ni..tak panas..tetapi pembalut di bahagian peha dan pinggang..bila time dia..dia akan mencengkap kasi ketat gila..hahahaha..tapi bahagian peha aku suka sangat..bila tang pinggang memang ler..mengeraskan je badan aku...hahahahaha
- So..keputusan aku hari ini..berat aku turun 400 gram..sukanya...hahahahaha
- nak di campur dan talak naik 100 g tadi sebelum buat treatment..turun 1 kg. dalam masa 6 jam.untuk 2 hari..kesan dari treatment aku tadi...apa yang aku rasa tadi..ialah petang tadi aku pergi mydin dengan mak. makan kat food court..pertama kali makanan aku tk habis..aku rasa cepat kenyang ko...hahahaha
ermm..harap-harap maintain penurunan berat aku ni..makan pun kalau boleh aku kena jaga jugalah..walaupun Nani kata tak perlu berdiet dan berlapar...aku kene juga berhati-hati pasal pengambilan makanan..so...treatment seterusnya aku tak pasti bila nak buat..sebab esok dah kerja..nak datang petang kompom balik malam...takut lak aku jalan otw dr MT..ke lendu..sunyi sikit...harapkan weekend jer la...
hihihihi...

> Harap-harap..penurunan berat aku mencecah yang aku target..target aku tak tinggi..cuma beberapa kilo mungkin dalam 5 kilo...hihihi..cukup la kan..:)

Tiada ulasan: