Kata Ku


Ahad, 29 April 2012

Body Slimming (part 3 & 4)

Sesi ke 3 berat aku naik berapa ratus gram ntah la..naik la setelah seminggu lebih aku tk dtg..apa tidaknya aku belasa macam-macam, time tu aku period lagi ler selera macam hantu..hihihi..so semalam aku buat seperti biasa dan tambahan G5 maka turun semula berat aku dan pagi tadi berat aku turun lagi 200 gram. Nak kata aku tidak b/fast aku amik..kopi ganu ngan sedikit mee goreng then terus aku ke Spa. Lagi satu aku tak membuang pun pagi tadi..aku dah risau..adakah berat aku nak semula..dengan memakan macam2..lepas tu tidak membuang..haaa..bila timbang..berat aku tak naik tapi turun lagi ada..hihihi..geram aku tidak mecapai tahap yang aku nak huhuhu..sabar aje la..insyallah kalau aku tak mengikut nafsu makan aku yang macam apa ntah..munking akan ada penurunan. Aminnnn...harap-harap ler. Pagi tadi aku buat sesi yang ke 4..maka aku ada lagi 3 sesi sambung sabtu minggu depan. Sementara nak tunggu minggu depan tu maka aku kena ler jaga pemakanan aku. Bukan nak berdiet, nasi dibenarkankan waktu lunch pagi aku kene amik kopi ganu ngan oat ker..apa2 la kecuali apa-apa roti dan biskut. Bihun goreng boleh makan..sib baik. Hari ini aku tambah 1 eksesori iaitu Pre-Shapping. Perghhhhhhhhh..yang ini lagi sakit dari G5. T perut tu aku tak tahan.. sakit giler.rasa macam nak mati dah jer..siap aku mengucap ngan baca ayat kursi..manalah tau ada masalah dalaman ke tak sempat lak aku kan..hihihi.mula-mula aku tahan je tak bersuara. apa tidaknya 2 orang sekali kerjakan badan aku..sorang buat shapping..sorang lagi buat Pre-Shapping. Memang sakit, so agaknya budak-budak ni tengok muka aku menahan sakit..baru dia nak tanya sakit ke kak..ha..time tu baru le aku leh bersuara cakap sakit..tolong slow sikit bahagian perut tu..bahagian lain tak apa..terutama peha aku ni..memang dia lenyek habis la badan aku ni..berkesan badan aku dah ni..bertanda sedikit lebam2 kt badan..hihihi..tak apa kejap je tu kan...menyeksakan badan je aku ni..tapi memang betul la..aku tidak perlu berjongging..treatment ni dia punya penat sama je aku berjongging..balik aku dah terbaring penat. So..keputusannya..berat aku turun lagi 4oo gram..tapi tidak mencapai tahan keinginan aku..maka mulai esok aku kenalah berjaga-jaga dari segi pemakanan..ermmm..nak kurus punya pasalkan...hadap je lah..kembalikan la berat aku yang dulu..huaaaaaaaaaaa....dapat turun 6 kilo lagi pun dah cukup bagus...kira dah ok la tuh..tak mo ikut berat ideal aku..nanti nampak cengkung..tak lawooo...hahahaha..biar berisi sikit..aku suka...nampak muda remaja je nanti...kalau cengkung nanti kau nampak tua seusia aku..atau lebih lagi tua..hahahaha..apa pun tak bleh..hihihi..

Insyallah esok mau puasa...kuatkan semangat..tinggikan keyakinan tabahkan hati..perjuangkan hak diri..insyallah..hihihi..:)

Tiada ulasan: